Workshop
Op verzoek van de aanwezige bij de  workshop over de Marseille  Tarot afgelopen april  is er een vervolg workshop gepland op 15 oktober  van 11 tot 16 uur.

Beschrijving workshop oktober 2017.
We hebben eerder dit jaar kennis gemaakt met de traditionele, specifieke en vooral authentieke symboliek en werkwijzen die aan de Tarot de Marseille verbonden zijn. Deze keer gaan we weer een stapje verder om de nog dieper liggende lagen van dit prachtige tarotspel te ontginnen. We exploreren de polyvalente inzetbaarheid van de hofkaarten, en we leren ook  werken met de ongeïllustreerde speelkaarten (‘kleine arcana’) die standaard bij de troefkaarten (‘grote arcana’) verkocht worden als zijnde: ‘een Tarotspel’.
Gelieve het cursusmateriaal van de vorige editie mee te brengen als referentiekader.
Vorige workshop gemist? Het materiaal kan voor een spotprijs aangekocht worden.
Dat het weer net zo gezellig mag zijn als de vorige keer!
Björn Meuris

In de eerste workshop kreeg iedere deelnemer  Deel  1 en 2 van de Tarot encyclopedie van Björn Meuris uitgereikt. Waarin een duidelijk uitleg van de kaarten van de tarot voor Marseille staan alsmede enkele legpatronen.
Heb je niet deelgenomen aan de eerste workshop maar je wit wel graag aan de tweede mee doen , dan is dit geen enkel probleem je kan bovengenoemde deel  1 en 2 tijdens de workshop dag voor de vriendenprijs van  10,=  euro (contant) aanschaffen, wil je je liever voor de tijd alvast inlezen stuur dan een mail naar Björn, email:   ondergronders@hotmail.com  voor  15 euro wordt het dan naar je opgestuurd.
Nog even kort een stukje over wie Björn Meuris is:
Björn Meuris (“Le Diseur de bonne aventure”) is in de eerste plaats auteur/journalist. Een van zijn expertises is cartomantie, in de volksmond beter bekend als ‘kaartleggen’. Als professioneel kaartlegger (cartomancien) en als mentor, heeft hij door de jaren heen een groot netwerk in binnen en buitenland weten uit te bouwen. Hij is daarom ook een veel gevraagd opiniemaker, artikelschrijver, columnist, spreker, raadslid of voorwoordschrijver in dit vakgebied. Naast het klassikaal lesgeven, vervat hij zijn kennis zoveel mogelijk in publicaties. Hierdoor krijgt het grote publiek ook toegang tot deze mysterieuze informatie, die vaak enkel van persoon op persoon doorgegeven werd.

Vaak zit hij met zijn neus in oude kaartlegboeken, die ooit wel honderdvijftig, zelfs tweehonderd jaar oud zijn. Ook heeft hij enkele zeer gegeerde collectoritems in zijn bezit. Een van zijn grote voorbeelden is Etteilla (1738-1791, Parijs), die de allereerste gekende professionele kaartlegger en leermeester was in de wetenschap van het verklaren der kaarten, zoals dat destijds genoemd werd.

Zijn stokpaardje is de Petit Lenormand. Desalniettemin heeft hij evenveel kennis van heel wat andere traditionele waarzeg-, toekomst- en tarotkaartsystemen, zoals daar zijn: Grand Lenormand, kaartleggen met speelkaarten, Kipper karten, tarot de Marseille, Rider Waite tarot, Petit cartomancien, Sibilla Italiana, zigeunerkaarten en nog veel meer.

Hij leert geïnteresseerden, hoe je hier correct mee aan de slag kunt gaan. Correct, wil voor hem steeds zeggen: volgens de authentieke wijze, zoals het bedoeld is. Björn ziet cartomantie als bijzonder fascinerend, toch houdt hij er, vergeleken met velen van zijn collega’s, een heel nuchtere en pragmatische perceptie op na.

AL onze workshop worden gehouden bij Centrum Een en Al te 1217CM Hilversum. Op zondag via de  achteringang Catharina van Reneslaan 8-20 dan het terrein over naar de voorkant ( Mozartlaan 25 ). Voorkom teleurstelling en geef je tijdig op via de mail info@tarotberoepsvereniging.nl

Deze workshops zijn voor de leden gratis, aspirant leden betalen € 20,-.
Betaling is alleen per bank mogelijk.
Niet leden kunnen als er nog plaats is deelnemen voor  € 55,=

Routebeschrijving

Openbaar Vervoer.

Brainlux is eenvoudig te bereiken via het openbaar vervoer. Vanaf station Hilversum ( uitgang centrum, links staan de bussen)  neemt u de bus 105 van Connexxion. U stapt uit bij de halte Wisseloordlaan. U gaat de Wisseloordlaan in. Loop rechtdoor op de Wisseloordlaan en ga bij de T-splitsing linksaf (Mozartlaan).
De ingang is na 100 meter aan uw linkerzijde. Deze wandeling duurt ongeveer 6 minuten.
De ingang van Centrum Eén & Al is na 100 meter aan uw linkerzijde. Bij binnenkomst neemt u de trap naar beneden gaat u links de gang in.

Lijn 105
Heen: vertrekt o.a. om 10.21 uur ( zondag morgen EEN keer per uur!!!)
vanaf station Hilversum en komt om 10.26 aan op de halte Wisseloordlaan. Hierna 6 min lopen.

Terug : vertrek o.a. om 16.25 uur aankomst Station 16.35 uur ( Zondag middag elk half uur)

Eigen vervoer.

Vanuit de richting Utrecht Route via A  27:
Neem de afrit Hilversum (afslag 33). Bij de eerste stoplichten gaat u linksaf
(Ring Zuid, Diependaalselaan). Volg de bordjes 'Ring
' over bijna 4 kilometer. Volg de borden Ring West richting Bussum.
Blijf de Ring volgen. Bij de derde stoplichten gaat u linksaf richting 's Gravenland ('s Gravelandseweg). Neem de eerste weg
rechts (Wisseloordlaan). Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de T
-splitsing links af (Mozartlaan). De ingang van Centrum Eén & Al is na 100 meter aan uw linkerzijde. Bij binnenkomst neemt u de trap naar beneden. Links, aan het einde van de gang vindt u Centrum Eén & Al en BrainLux.

of:
Route via A 2:
Neem de afslag Hilversum/Vinkeveen (N201). Aan het einde van de afslag gaat u bij het verkeerslicht linksaf  richting Hilversum (N201). Deze weg rijdt u steeds rechtdoor tot u aan uw rechterhand een vestiging (na ± 15 km) van Intratuin ziet. Ga hierna linksaf (richting 's Graveland). Volg deze weg (Zuidereinde) tot de stoplichten. Ga rechtsaf richting Hilversum (Leeuwenlaan, deze gaat na de bocht over in de 's Gravelandseweg). Neem de 5e straat links (Wisseloordlaan).
Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de Tsplitsing (t.o. basisschool) links af (Mozartlaan). De ingang van Centrum Eén & Al is na 100 meter aan uw linkerzijde. Bij binnenkomst neemt u de trap naar beneden. Links, aan het einde van de gang vindt u Centrum Eén & Al en BrainLux.

Vanuit de richting Amersfoort
Route via A 1:  Neem de afrit Laren/Hilversum
Noord/Media Park (Afslag 9). Aan het einde van de afslag gaat u bij de
Ga rechtsaf richting Bussum/Loosdrecht. U rijdt nu op de Johannes Geradtsweg. Ga bij de het kruispunt rechtdoor. U rijdt over het viaduct over de Insulindelaan. U ziet rechts het Mediapark, blijf de weg rechtdoor vervolgen. Na een scherpe bocht naar links (voorbij de watertoren die u links van u ziet) gaat u bij de eerstvolgende stoplichten rechtsaf richting 's Gravenland ('s Gravelandseweg). Neem de eerste straat rechts (Wisseloordlaan). Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de T
-splitsing (t.o. basisschool) links af (Mozartlaan). De ingang van Centrum Eén & Al is na 100

Vanuit de richting Amsterdam
Route via A 1:
Neem de afrit Hilversum Noord / Laren (Afslag 9). ). Aan het einde van de afslag gaat u bij de stoplichten linksaf, richting Hilversum/Media Park (N525). Deze weg rijdt u alsmaar rechtdoor tot een kruispunt met stoplichten. Ga rechtsaf richting Bussum/Loosdrecht. U rijdt nu op de Johannes Geradtsweg. Ga bij de het kruispunt rechtdoor. U rijdt over het viaduct over de Insulindelaan. U ziet rechts het Mediapark, blijf de weg rechtdoor vervolgen. Na een scherpe bocht naar links (voorbij de watertoren die ulinks van u ziet) gaat u bij de eerstvolgende stoplichten rechtsaf richting 's Gravenland ('s Gravelandseweg). Neem de eerste straat rechts (Wisseloordlaan). Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de T-splitsing (t.o. basisschool) links af (Mozartlaan).

of:
Route via A 2:
Neem de afslag Hilversum/Vinkeveen (N201). Aan het einde van de afslag gaat u bij het verkeerslicht linksaf richting Hilversum (N201). Deze weg rijdt u steeds rechtdoor tot u aan uw rechterhand een vestiging van Intratuin ziet (na ± 15 km). Ga hierna linksaf (richting 's Graveland). Volg deze weg (Zuidereinde) tot de stoplichten. Ga rechtsaf richting Hilversum (Leeuwenlaan, deze gaat na de bocht over in de 's Gravelandseweg). Neem de 5e straat links (Wisseloordlaan).

Parkeergelegenheid
Uw auto kunt u parkeren op verschillende plekken op het terrein.
Wanneer u het terrein oprijdt worden er op de borden parkeergelegenheden aangegeven.